Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1040411104   Educació emocional a l'aula
2023-2024   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   6/2/2024 - 26/6/2024 (40 hores) de 17:30h a 19:30h
   C Sant Ramon Nonat-Sagrat Cor
   c. Collblanc, 86 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Les Corts
  
  
  
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   La gestió de les emocions és un dels aspectes clau de l'aprenentatge d’infants i adolescents.Per tant, és important que els docents disposin d’eines, habilitats, i tècniques per al treball propi i amb els alumnes. Sobretot es tracta de millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l'aula a partir de l'empatia, l'escolta i l'assertivitat
  
Objectius   - Millorar les competències de l'educació emocional a l'escola i a la vida
- Conèixer què és la intel·ligència emocional i identificar el nou enfocament de la intel·ligència per a desenvolupar programes d'educació emocional
- Facilitar estratègies per a potenciar l'autoconeixement en l'alumnat i els docents.
- Aprendre a gestionar millor les emocions i l'estrès, mitjançant la identificació de les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
- Conèixer els elements que influeixen en l'autoestima i la motivació.
- Millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l'aula a partir de l'empatia,l'escolta i l'assertivitat.
- Promoure l'educació emocional entre l'alumnat.
- Aplicar els aprenentatges dins la comunitat educativa
  
Continguts   1. Què és una emoció?
1.1. Definició d’emoció i estat emocional.
1.2. Construcció de les emocions.
2. Intel·ligència Emocional: De Howard Gardner a Daniel Goleman.
2.1. Intel·ligència interpersonal i intrapersonal.
2.2. Les competències emocionals.
2.3. Consciència Emocional.
2.4. Reconèixer emocions. Emocions Bàsiques i funcions de les emocions.
2.5. La vivència emocional.
2.6. Regulació Emocional.
2.7. La gestió de les emocions dins i fora del’aula.
2.8. Tècniques per treballar l'estrès.
2.9. Autonomia Emocional.
2.10. L’autoestima.
2.11. La resiliència.
2.12. La motivació.
2.13. Habilitats Socials.
2.14. Comunicació assertiva
2.15. Empatia i escolta activa.
2.16. Dinàmiques cooperatives per afavorir les relacions interpersonals en el grup classe i en el claustre.
2.17. Benestar i alegria com a motors del’aprenentatge.
2.18. Aplicacions de l'Educació Emocional a l'aula i a la comunitat educativa.
2.19. Dissenyar activitats a l'aula per a treballar les competències emocionals.
2.20. Conèixer les emocions bàsiques.
2.21. Aprendre a expressar les emocions i tècniques de regulació.
2.22. Treballar la comunicació entre iguals des del respecte i l'acceptació.
2.23. Promoure accions de comunicació assertiva i de motivació dins el claustre.
2.24. Donar a conèixer l'educació emocional a les famílies.
2.25. Les entrevistes
2.26. Disseny de xerrades
2.27. La neurociència i l'Educació Emocional
  
Avaluació   Assistència al'assessorament, anàlisi de propostes didàctiques del centre, propostes de millora, implementació i avaluació.
  
Requisits de  certificació   80% assistència i implementació de propostes a l'aula
  
Persones  destinatàries   Professorat de l'Escola Sant Ramon Sagrat Cor de Les Corts (Barcelona)
  
E-mail   a8901109@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   06/02/2024   1730   1930 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   -   -   -   - 
 Sessió 11   -   -   -   - 
 Sessió 12   -   -   -   - 
 Sessió 13   -   -   -   - 
 Sessió 14   -   -   -   - 
 Sessió 15   -   -   -   - 
 Sessió 16   -   -   -   - 
 Sessió 17   -   -   -   - 
 Sessió 18   -   -   -   - 
 Sessió 19   -   -   -   - 
 Sessió 20   dimecres   26/06/2024   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent