1040411104 |
Educació emocional a l'aula |
2023-2024 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
6/2/2024 - 26/6/2024 (40 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
C Sant Ramon Nonat-Sagrat Cor |
|
c. Collblanc, 86 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Les Corts
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2024 - 15/01/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La gestió de les emocions és un dels aspectes clau de l'aprenentatge d’infants i adolescents.Per tant, és important que els docents disposin d’eines, habilitats, i tècniques per al treball propi i amb els alumnes. Sobretot es tracta de millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l'aula a partir de l'empatia, l'escolta i l'assertivitat
|
| |
Objectius |
- Millorar les competències de l'educació emocional a l'escola i a la vida
- Conèixer què és la intel·ligència emocional i identificar el nou enfocament de la intel·ligència per a desenvolupar programes d'educació emocional
- Facilitar estratègies per a potenciar l'autoconeixement en l'alumnat i els docents.
- Aprendre a gestionar millor les emocions i l'estrès, mitjançant la identificació de les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
- Conèixer els elements que influeixen en l'autoestima i la motivació.
- Millorar les relacions interpersonals i la comunicació dins i fora de l'aula a partir de l'empatia,l'escolta i l'assertivitat.
- Promoure l'educació emocional entre l'alumnat.
- Aplicar els aprenentatges dins la comunitat educativa
|
| |
Continguts |
1. Què és una emoció?
1.1. Definició d’emoció i estat emocional.
1.2. Construcció de les emocions.
2. Intel·ligència Emocional: De Howard Gardner a Daniel Goleman.
2.1. Intel·ligència interpersonal i intrapersonal.
2.2. Les competències emocionals.
2.3. Consciència Emocional.
2.4. Reconèixer emocions. Emocions Bàsiques i funcions de les emocions.
2.5. La vivència emocional.
2.6. Regulació Emocional.
2.7. La gestió de les emocions dins i fora del’aula.
2.8. Tècniques per treballar l'estrès.
2.9. Autonomia Emocional.
2.10. L’autoestima.
2.11. La resiliència.
2.12. La motivació.
2.13. Habilitats Socials.
2.14. Comunicació assertiva
2.15. Empatia i escolta activa.
2.16. Dinàmiques cooperatives per afavorir les relacions interpersonals en el grup classe i en el claustre.
2.17. Benestar i alegria com a motors del’aprenentatge.
2.18. Aplicacions de l'Educació Emocional a l'aula i a la comunitat educativa.
2.19. Dissenyar activitats a l'aula per a treballar les competències emocionals.
2.20. Conèixer les emocions bàsiques.
2.21. Aprendre a expressar les emocions i tècniques de regulació.
2.22. Treballar la comunicació entre iguals des del respecte i l'acceptació.
2.23. Promoure accions de comunicació assertiva i de motivació dins el claustre.
2.24. Donar a conèixer l'educació emocional a les famílies.
2.25. Les entrevistes
2.26. Disseny de xerrades
2.27. La neurociència i l'Educació Emocional
|
| |
Avaluació |
Assistència al'assessorament, anàlisi de propostes didàctiques del centre, propostes de millora, implementació i avaluació.
|
| |
Requisits de certificació |
80% assistència i implementació de propostes a l'aula
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de l'Escola Sant Ramon Sagrat Cor de Les Corts (Barcelona)
|
| |
E-mail |
a8901109@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
06/02/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 16 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 17 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 18 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 19 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 20 |
dimecres |
26/06/2024 |
1730 |
1930 |
|
| |